Regulamin tekst jednolity
-
OGÓLNE ZASADY
-
Dokumentem uprawniającym do przejazdu jest:
-
Bilet jest imiennym dokumentem uprawniającym do przejazdu i nie może być odstąpiony innej osobie.
-
Wykupienie biletu jest równoznaczne z akceptacją „Umownych warunków przewozu”.
-
BILET
-
Cenę biletu i termin jego obowiązywania ustala Przewoźnik. Cena biletu ustalona jest według obowiązującego cennika w dniu wystawienia biletu.
-
Ważny bilet powinien zawierać:
-
imię i nazwisko pasażera legitymującego się nim w czasie podróży;
-
określenie miejsca docelowego podróży oraz datę i godzinę jej rozpoczęcia;
-
nazwę przewoźnika i pieczątkę biura wystawiającego bilet;
-
kwotę opłaconą za bilet;
-
Nabywca biletu zobowiązany jest do weryfikacji poprawności danych zawartych na bilecie.
-
Wszelkie zmiany na bilecie powinny być opatrzone pieczęcią i podpisem biura dokonującego zmiany, lub ewentualnym wystawieniem nowego biletu z poprawionymi danymi.
-
Bilet wystawiony według taryfy specjalnej lub promocyjnej powinien zawierać wyraźną informację: „PROMOCJA”.
-
Umowa na przejazd dochodzi do skutku z chwilą przyjęcia zgłoszenia lub biletu przez M&B Ni-Wo.Trans
-
W przypadku okazania 6 (sześciu) biletów wystawionych na to samo imię i nazwisko na trasie do Gdańska na lotnisko lub w kierunku odwrotnym, klient ma prawo zakupić 7-my bilet ze zniżką 50% od ceny biletu normalnego.
-
W przypadku rezygnacji z jednego kierunku jazdy dla biletu dwustronnego (przejazd w obie strony) zwrotowi podlega różnica między ceną biletu jednostronnego (przejazd w jedną stronę) a dwustronnego, pomniejszona o koszty manipulacyjne ( powyżej 7 dni -0%, do 7 dni -10% ceny biletu, w dniu wyjazdu zwrot niemożliwy).
-
Bilety promocyjne nie podlegają zwrotowi ani zmianom.
-
PRAWA I OBOWIĄZKI PRZEWOŹNIKA
-
Przewoźnik dąży do zrealizowania przewozu i jego bagażu na trasie określonej na bilecie.
-
Przewoźnik dąży do zapewnienia Pasażerom odpowiednich warunków podróży, zgodne z zasadami bezpieczeństwa i higieny.
-
W przypadku awarii autobusu lub mikrobusu, Przewoźnik podejmie wszelkie kroki do zapewnienia zastępczego środka transportu umożliwiającego kontynuację podróży.
-
W przypadku przewozów na lotniska - przewoźnik nie odpowiada za szkody lub opóźnienia wynikłe:
-
z błędnych lub niepełnych informacji o wylocie lub przylocie pasażera
-
z zakłóceń w ruchu drogowym, z postoju na granicy, kontroli drogowych, złych warunków atmosferycznych, spóźnienia klientów oraz braku kontaktu ze strony klienta lub zbyt długiego oczekiwania na klienta , w umówionym miejscu( około 10 min), oraz innych zdarzeń losowych nie zawinionych przez przewoźnika.
-
Przewoźnik ubezpiecza Pasażerów od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) podczas przejazdu, lecz nie odpowiada za szkody powstałe poza pojazdem.
-
Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania lub pozostawić Pasażera na trasie w przypadku, gdy Pasażer:
-
jest w stanie nietrzeźwym lub pod wpływem środków odurzających;
-
nie przestrzega „Umownych warunków przewozu”;
-
zachowuje się w sposób uciążliwy dla pasażerów lub mogący zagrażać bezpieczeństwu, punktualności lub ciągłości przewozu;
-
nie posiada dokumentów wymaganych do przekraczania granic, nie stosuje się do przepisów celno- dewizowych lub bez uprzedzenia Przewoźnika przewozi przedmioty wymagające dłuższej odprawy celnej i tym samym mogą powodować opóźnienia przy odprawie autokaru lub mikrobusu na granicy;
-
posiada bilet, w posiadanie którego wszedł w sposób niezgodny z obowiązującym prawem bądź przepisami Przewoźnika lub nie jest w stanie udowodnić, że jest osobą, której dane osobowe zostały wpisane na bilecie;
-
okazany bilet nosi znamiona przerobienia lub podrobienia;
-
REZERWACJA, ANULACJA I ZMIANY BILETÓW
-
Rezerwacja terminu przejazdu następuje w momencie wystawienia biletu.
-
Rezerwacja przejazdu może być dokonana telefonicznie, w biurze podrózy współpracującym z przewoźnikiem
-
W przypadku rezygnacji z przejazdu klient ponosi następujące koszty związane z anulacją przejazdu:
-
do 7 dni przed datą wyjazdu 10%;
-
do 2 dni przed datą wyjazdu 20%;
-
do 1 dnia przed wyjazdem lub w dniu wyjazdu 100%;
-
za przejazd nie zgłoszony w/w terminach i niewykorzystany nie przysługuje zwrot kosztów przejazdu.
-
Pierwsza zmiana daty wyjazdu zgłoszona telefonicznie lub w biurze do 12 h przed wyjazdem lub przyjazdem jest bezpłatna, opłaty za następne zmiany są ustalane indywidualnie jednak opłata nie może być wyższa niż 50% ceny przejazdu.
-
Pasażer ma prawo zawiesić bilet do wykorzystania w innym terminie do jednego dnia przed przejazdem. W dniu wyjazdu zmian nie uwzględnia się. Bilet można zawiesić na wybranym odcinku na 3 miesiące od daty zgłoszenia.
-
PRAWA I OBOWIĄZKI PASAŻERA
-
Pasażer jest zobowiązany do:
-
posiadania i okazania ważnego biletu na przejazd na całej trasie przewozu;
-
dokumentów uprawniających do przekroczenia granic;
-
punktualnego przybycia na miejsce odjazdu autokaru lub mikrobusu. Niestawienie się pasażera w chwili planowanego odjazdu jest traktowane jako rezygnacja z przejazdu;
-
stosowania się do zaleceń załogi autokaru lub mikrobusu.
-
Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone innym pasażerom lub Przewoźnikowi.
-
Palenie tytoniu, spożywanie alkoholu oraz używanie środków odurzających jest w autokarze lub mikrobusie surowo zabronione. Pasażerowie nie stosujący się do w/w zaleceń będą wzywani do natychmiastowego opuszczeniem autokaru lub mikrobusu.
-
Ze względu na specyfikę transferów lotniskowych - w przypadku opóźnień, zmian lub jakichkolwiek problemów ze znalezieniem autokaru lub mikrobusu prosimy o kontakt pod numery alarmowe : 515 044 180 / 512 861 965 ( telefon kontaktowy do kierowcy realizującego dany przejazd / dotyczy godzin nocnych – od 22:00 do 06:00). Ewentualne reklamacje nie będą uwzględniane w przypadku braku kontaktu telefonicznego ze strony Klienta lub niemożliwości dodzwonienia się , przewoźnika do klienta
-
Przewóz dzieci oraz ich wiek musi być wcześniej zgłoszony u Przewoźnika ze względu na wymogi bezpieczeństwa foteliki i podstawki dla dzieci.
-
Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne, związane z realizacją umowy przewozowej prosimy kierować listownie na adres biura w okresie do 14 dni od zaistnienia okoliczności, która jest przedmiotem reklamacji
-
BAGAŻE
-
Pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu 1 sztuki bagażu do 25 kg oraz bagażu podręcznego do 5 kg. Opłata za dodatkowy bagaż wynosi 10 zł. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do decydowania o zabraniu bagażu dodatkowego - w miarę wolnego miejsca w lukach bagażowych.
-
Możliwy jest przewóz bagaży o nietypowych wymiarach np. rowerów, nart, desek surfingowych lecz tylko po uprzednim uzgodnieniu z Przewoźnikiem.
-
Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania bagażu o nadmiernym ciężarze lub nietypowych wymiarach, jeśli bagaż taki nie został zgłoszony w chwili zakupu biletu.
-
Przewoźnik odpowiada za zaginiony lub zniszczony bagaż, jedynie do wysokości 300 zł. Bagaż o wyższej wartości należy ubezpieczyć indywidualnie w Towarzystwie Ubezpieczeniowym.
-
INNE
-
Przewóz zwierząt jest zabroniony.
-
Postanowienia niniejszego regulaminu wchodzą w życie 01.09.2008 r.
-
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
W sprawach nieregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu będą mieć zastosowanie przepisy: ustawa z dnia 15 listopada 1984 Prawo Przewozowe (Dz. U. z 21 czerwca 2000 r. nr 50 , poz. 601, zmiany), ustawa z dnia 1964 kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. nr 16, poz. 93; zmiany.
-
Przy ewentualnych sporach właściwym do ich rozstrzygnięcia jest Sąd Rejonowy odpowiedni dla siedziby Przewoźnika.
-
Niniejsze postanowienia stanowią regulamin w rozumieniu art. 4 Prawa Przewozowego, który określa warunki przewozu osób i rzeczy wykonywanych przez Przewoźnika M&B Ni-Wo Trans
-
Postanowienia regulaminu stosuje się do licencjonowanych przewozów autokarowych i mikrobusowych wykonywanych tylko przez pojazdy będące w dyspozycji M&B Ni-Wo Trans lub pojazdy firm partnerskich i podwykonawców.
data modyfikacji: 2010-12-11
|