Regulamin prawa i obowiązki przewoźnika
-
PRAWA I OBOWIĄZKI PRZEWOŹNIKA
-
Przewoźnik dąży do zrealizowania przewozu i jego bagażu na trasie określonej na bilecie.
-
Przewoźnik dąży do zapewnienia Pasażerom odpowiednich warunków podróży, zgodne z zasadami bezpieczeństwa i higieny.
-
W przypadku awarii autobusu lub mikrobusu, Przewoźnik podejmie wszelkie kroki do zapewnienia zastępczego środka transportu umożliwiającego kontynuację podróży.
-
W przypadku przewozów na lotniska - przewoźnik nie odpowiada za szkody lub opóźnienia wynikłe:
-
z błędnych lub niepełnych informacji o wylocie lub przylocie pasażera
-
z zakłóceń w ruchu drogowym, z postoju na granicy, kontroli drogowych, złych warunków atmosferycznych, spóźnienia klientów oraz braku kontaktu ze strony klienta lub zbyt długiego oczekiwania na klienta , w umówionym miejscu( około 10 min), oraz innych zdarzeń losowych nie zawinionych przez przewoźnika.
-
Przewoźnik ubezpiecza Pasażerów od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) podczas przejazdu, lecz nie odpowiada za szkody powstałe poza pojazdem.
-
Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania lub pozostawić Pasażera na trasie w przypadku, gdy Pasażer:
-
jest w stanie nietrzeźwym lub pod wpływem środków odurzających;
-
nie przestrzega „Umownych warunków przewozu”;
-
zachowuje się w sposób uciążliwy dla pasażerów lub mogący zagrażać bezpieczeństwu, punktualności lub ciągłości przewozu;
-
nie posiada dokumentów wymaganych do przekraczania granic, nie stosuje się do przepisów celno- dewizowych lub bez uprzedzenia Przewoźnika przewozi przedmioty wymagające dłuższej odprawy celnej i tym samym mogą powodować opóźnienia przy odprawie autokaru lub mikrobusu na granicy;
-
posiada bilet, w posiadanie którego wszedł w sposób niezgodny z obowiązującym prawem bądź przepisami Przewoźnika lub nie jest w stanie udowodnić, że jest osobą, której dane osobowe zostały wpisane na bilecie;
-
okazany bilet nosi znamiona przerobienia lub podrobienia;
data modyfikacji: 2010-12-11
|